ww

napisał/a: ~Edyta 2005-05-10 14:27
This is a multi-part message in MIME format.
--------------070109070405010306070503
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 7bit


--------------070109070405010306070503
Content-Type: text/plain;
name="koncepcja_filologia.rtf"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Content-Disposition: inline;
filename="koncepcja_filologia.rtf"

{\\rtf1\\ansi\\ansicpg1250\\deff0\\deflang1045{\\fonttbl{\\f0\\fswiss\\fcharset238=
{\\*\\fname Arial;}Arial CE;}{\\f1\\froman\\fprq2\\fcharset0 Times New Roman;}{=
\\f2\\froman\\fprq2\\fcharset238{\\*\\fname Times New Roman;}Times New Roman CE=
;}}
{\\*\\generator Msftedit 5.41.15.1503;}\\viewkind4\\uc1\\pard\\qc\\f0\\fs20 \\lan=
g1023\\i\\f1\\fs24 Koncepcja kszta\\u322?cenia na kierunku filologia\\lang1045=
\\f2 \\lang1023\\f1 i sylwetka absolwenta\\lang1045\\i0\\f2\\par
\\pard\\qj\\lang1023\\b\\f1\\fs16\\par
\\pard\\fi425\\li426\\qj\\lang1045\\b0\\f2\\fs24 Utworzenie kierunku filologia ze=
specjalno\\'9cciami j\\'eazykowymi: j\\'eazyk angielski, j\\'eazyk niemiecki=
, j\\'eazyk rosyjski jest odpowiedzi\\'b9 na narastaj\\'b9ce zapotrzebowanie=
rynku edukacji j\\'eazykowej. Wej\\'9ccie Polski do Unii Europejskiej, cor=
az bardziej daj\\'b9ce o sobie zna\\'e6 procesy globalizacyjne sprawiaj\\'b9=
, \\'bfe znajomo\\'9c\\'e6 j\\'eazyk\\'f3w, szczeg\\'f3lnie angielskiego jako j=
\\'eazyka uniwersalnego, a tak\\'bfe drugiego j\\'eazyka obcego staje si\\'ea=
potrzeb\\'b9, a nawet wr\\'eacz konieczno\\'9cci\\'b9 naszych czas\\'f3w.\\par=

Proces nauczania jest tak zaprogramowany, aby student opanowa\\'b3 dwa j\\'=
eazyki obce. Nauczanie j\\'eazyka specjalno\\'9cci rozpoczyna si\\'ea od poz=
iomu zaawansowanego i traktowane jest jako przedmiot podstawowy do uzyska=
nia wykszta\\'b3cenia spec\\-jalistycznego, a przedmioty towarzysz\\'b9ce za=
pewniaj\\'b9 wykszta\\'b3cenie og\\'f3lnohuma\\-nistyczne \\endash wiedz\\'ea =
o kulturze, literaturze i historii kraj\\'f3w obszaru j\\'eazykowego.\\par
Ze wzgl\\'eadu na s\\'b3ab\\'b9 cz\\'eastokro\\'e6 znajomo\\'9c\\'e6 j\\'eazyk\\'f=
3w obcych w\\'9cr\\'f3d maturzyst\\'f3w, zak\\'b3adamy wi\\'eaksz\\'b9, ni\\'bf =
przewiduj\\'b9 standardy, liczb\\'ea godzin na doskonalenie j\\'eazyka podst=
awowego oraz na drugi j\\'eazyk obowi\\'b9zkowy (wybrany spo\\'9cr\\'f3d: ang=
ielskiego, niemieckiego, rosyjskiego b\\'b9d\\'9f j\\'eazyk\\'f3w wschodniego=
pogranicza \\endash litewskiego, bia\\'b3oruskiego, ukrai\\'f1skiego), kt\\=
'f3ry student ma opanowa\\'e6 co najmniej na poziomie \\'9crednim. Studenci=
z kraj\\'f3w s\\'b9siedzkich (Bia\\'b3oru\\'9c, Litwa, Rosja i Ukraina) jako=
drugi j\\'eazyk obcy mog\\'b9 wybra\\'e6 j\\'eazyk polski.\\par
Przewidujemy nowoczesne formy kszta\\'b3cenia j\\'eazykowego z wykorzystani=
em program\\'f3w komputerowych oraz Internetu. Zaj\\'eacia warsztatowe, prz=
edmioty specjalistyczne i praktyka zapewni\\'b9 studentom mo\\'bfliwo\\'9c\\'=
e6 uzyskania specjalizacji: nauczyciela j\\'eazyk\\'f3w obcych, t\\'b3umacza=
oraz redaktora wydawniczego.\\par
Uczelnia umo\\'bfliwi studentom pobyt w o\\'9crodkach kszta\\'b3cenia kraj\\'=
f3w obszaru j\\'eazykowego j\\'eazyka podstawowego i odbycie w nich cz\\'ea\\=
'9cci praktyk.\\par
Kszta\\'b3cenie na kierunku filologia trwa 6 semestr\\'f3w (3 lata) i przew=
iduje nast\\'eapuj\\'b9c\\'b9 liczb\\'ea godzin: na studiach dziennych ponad =
2200 godzin zaj\\'ea\\'e6 i co najmniej 15 tygodni praktyki, w tym ponad 17=
85 godzin okre\\'9clonych w standar\\-dach; na studiach zaocznych (wieczoro=
wych) ponad 1760 godzin zaj\\'ea\\'e6 i ponad 15 tygodni praktyki, w tym po=
nad 1430 godzin okre\\'9clonych w standardach.\\par
Absolwent filologii uzyskuje tytu\\'b3 zawodowy licencjata \\endash specja=
listy z wybra\\-nego w ramach specjalno\\'9cci j\\'eazyka; wykszta\\'b3cenie =
og\\'f3lnohumanistyczne, wiedz\\'ea o kulturze, literaturze i historii kraj=
\\'f3w obszaru j\\'eazykowego. \\par
Absolwent powinien nie tylko doskonale zna\\'e6 j\\'eazyk specjalno\\'9cci, =
lecz tak\\'bfe kultur\\'ea, literatur\\'ea i rzeczywisto\\'9c\\'e6 kraj\\'f3w p=
rzyswajanego j\\'eazyka. Pedagogika, psychologia i metodyka nauczania j\\'e=
azyka wyposa\\'bf\\'b9 go w umiej\\'eatno\\'9c\\'e6 nauczania na r\\'f3\\'bfnych=
poziomach oraz w r\\'f3\\'bfnych grupach wiekowych. Powinien on tak\\'bfe p=
osi\\'b9\\'9c\\'e6 zas\\'f3b wiedzy dotycz\\'b9cej struktury j\\'eazyka, jego h=
istorii i zr\\'f3\\'bfnicowania terytorialnego i spo\\'b3ecznego, tak aby na=
uczanie j\\'eazyka mog\\'b3o odbywa\\'e6 si\\'ea z uwzgl\\'eadnieniem szeroko =
poj\\'eatego t\\'b3a kulturowo-cywilizacyjnego.\\par
Kondycja intelektualna i zas\\'f3b wiedzy absolwenta kierunku filologiczne=
go WSWMiR w du\\'bfym stopniu zale\\'bfe\\'e6 b\\'ead\\'b9 od przyswojenia prz=
ez niego w czasie studi\\'f3w nawyk\\'f3w samokszta\\'b3cenia, samodoskonale=
nia, umiej\\'eatno\\'9cci zdobywania wiedzy o krajach, kt\\'f3rych j\\'eazyki=
sobie przyswoi\\'b3 w czasie przeduczelnianym, w czasie studi\\'f3w i po i=
ch zako\\'f1czeniu. Pozycja absolwenta w \\'9cwiecie gospodarczym, w \\'bfyc=
iu zawodowym i spo\\'b3ecznym, w kraju i regionie zale\\'bfe\\'e6 b\\'eadzie =
od jego wyobra\\'9fni humanistycznej. Studia wyposa\\'bf\\'b9 go w wiedz\\'ea=
umo\\'bfliwiaj\\'b9c\\'b9 \\'bfywy kontakt z krajem (krajami) poznanego j\\'e=
azyka. Rozszerz\\'b9 mu \\'9cwiat. Umo\\'bfliwi\\'b9 porozumiewanie si\\'ea z =
lud\\'9fmi, do kt\\'f3rych inni, nie znaj\\'b9cy j\\'eazyka, nie maj\\'b9 dost=
\\'eapu. Bowiem jak powiedzia\\'b3 Ludwik Wittgenstein, austriacki filozof,=
granice naszego j\\'eazyka s\\'b9 granicami naszego \\'9cwiata. \\par
Bez znajomo\\'9cci j\\'eazyk\\'f3w obcych bramy \\'9cwiata s\\'b9 szczelnie pr=
zed obcymi poza\\-mykane. Perspektywa takiej izolacji, kt\\'f3ra zreszt\\'b9=
jest udzia\\'b3em wi\\'eakszo\\'9cci Polak\\'f3w, powinna dopingowa\\'e6 i do=
pinguje m\\'b3odych do intensywnej nauki j\\'eazyk\\'f3w obcych. Dopingiem s=
\\'b9 te\\'bf otwarte granice Unii Europejskiej i \\'9cwiadomo\\'9c\\'e6, \\'bf=
e bez znajomo\\'9cci j\\'eazyka kraju, do kt\\'f3rego chcemy si\\'ea wybra\\'e=
6, jeste\\'9cmy tam po prostu niemowami.\\par
Absolwenta kierunku filologicznego musi wi\\'eac cechowa\\'e6 umiej\\'eatno\\=
'9c\\'e6 samo\\-kszta\\'b3cenia i ch\\'ea\\'e6 ci\\'b9g\\'b3ego inwestowania w s=
iebie. Musi wiedzie\\'e6, czego chce, wiedzie\\'e6, do kt\\'f3rych drzwi zap=
uka\\'e6, aby znale\\'9f\\'e6 swoje miejsce. \\par
Studia, nawet najlepiej zorganizowane, same z siebie nie gwarantuj\\'b9 su=
kcesu ani zatrudnienia. Dlatego stawia\\'e6 b\\'eadziemy na zaradno\\'9c\\'e6=
przysz\\'b3ych absolwent\\'f3w w \\'bfyciu spo\\'b3ecznym, umiej\\'eatne wyko=
rzystywanie przez nich stale doskonalonej znajomo\\'9cci j\\'eazyk\\'f3w obc=
ych, tak\\'bfe j\\'eazyka biznesu i w og\\'f3le j\\'eazyka gospodarczego.\\par=

\\pard\\fi425\\li425\\qj Stawia\\'e6 na zrozumienie r\\'f3\\'bfnorodno\\'9cci kul=
turowej pogranicza, umiej\\'eatno\\'9c\\'e6 korzystania z tego bogactwa i zd=
olno\\'9c\\'e6 do uczestnictwa w dialogu kultur. \\par
Aby poszerzy\\'e6 studenckie szanse i mo\\'bfliwo\\'9cci znalezienia sobie m=
iejsca w przy\\-sz\\'b3ym \\'bfyciu \\endash zawodowym i spo\\'b3ecznym \\enda=
sh uczelnia stworzy, najzdolniejszym z nich, mo\\'bfliwo\\'9c\\'e6 r\\'f3wno=
leg\\'b3ego studiowania na kierunku ekonomicznym w celu zdobycia dodatkowy=
ch kwalifikacji, dodatkowych zawod\\'f3w lub przysposobienia do pracy w ad=
ministracji, w gospodarce, w handlu, w samorz\\'b9dzie terytorialnym. R\\'f=
3wnocze\\-\\'9cnie \\endash we wsp\\'f3\\'b3pracy z wyspecjalizowanymi instyt=
ucjami mi\\'eadzynarodowymi typu City & Guilds \\endash uruchomi system po=
twierdzania certyfikatami zdobytych w czasie studi\\'f3w umiej\\'eatno\\'9cc=
i. Zwi\\'eakszy to zatrudnieniowe szanse absolwent\\'f3w WSWMiR w krajach U=
nii Europejskiej, a tak\\'bfe w Stanach Zjednoczonych i innych krajach.\\pa=
r
\\pard\\f0\\fs20\\par
}
=00
--------------070109070405010306070503
Content-Type: text/plain;
name="koncepcja_ekonomia.rtf"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Content-Disposition: inline;
filename="koncepcja_ekonomia.rtf"

{\\rtf1\\ansi\\ansicpg1250\\deff0\\deflang1045{\\fonttbl{\\f0\\froman\\fprq2\\fchar=
set0 Times New Roman;}{\\f1\\froman\\fprq2\\fcharset238{\\*\\fname Times New Ro=
man;}Times New Roman CE;}{\\f2\\froman\\fprq2\\fcharset2 Symbol;}{\\f3\\fswiss\\=
fcharset238{\\*\\fname Arial;}Arial CE;}}
{\\colortbl ;\\red0\\green0\\blue0;}
{\\*\\generator Msftedit 5.41.15.1503;}\\viewkind4\\uc1\\pard\\fi425\\li425\\qj\\l=
ang1023\\f0\\fs24\\par
\\pard\\qc\\lang1045\\i\\f1 Koncepcja kszta\\'b3cenia na kierunku ekonomicznym =
i sylwetka absolwenta\\lang1023\\f0\\par
\\pard\\sl360\\slmult1\\qj\\lang1045\\i0\\f1\\fs16\\tab\\lang1023\\f0\\par
\\pard\\fi425\\li426\\qj\\lang1045\\f1\\fs24 Propozycja studi\\'f3w zawodowych na=
kierunku ekonomicznym ze specjal\\-no\\'9cciami: skarbowo\\'9c\\'e6, polityk=
a finansowa oraz mi\\'eadzynarodowa i regionalna wsp\\'f3\\'b3praca gospodar=
cza wynika ze szczeg\\'f3lnej roli, jak\\'b9 mo\\'bfe odegra\\'e6 proces kszt=
a\\'b3cenia w przygotowaniu kadr dla \\'bfycia gospodarczego kraju. \\lang10=
23\\f0\\par
\\lang1045\\f1 Studiuj\\'b9cy zdobywaj\\'b9 w ci\\'b9gu trzech lat niezb\\'eadn=
\\'b9 wiedz\\'ea potrzebn\\'b9 do: \\lang1023\\f0\\par
\\pard\\fi-360\\li720\\qj\\cf1\\lang1045\\f2\\fs20\\'b7\\cf0\\f1\\fs24 sporz\\'b9dzani=
a makro- i mikroekonomicznych analiz i raport\\'f3w dotycz\\'b9cych gromadz=
enia i wydatkowania \\'9crodk\\'f3w finansowych\\lang1023\\f0\\par
\\cf1\\lang1045\\f2\\fs20\\'b7\\cf0\\f1\\fs24 prowadzenia analizy koszt\\'f3w i ko=
rzy\\'9cci, w tym r\\'f3wnie\\'bf korzy\\'9cci spo\\'b3ecznych,\\lang1023\\f0\\pa=
r
\\cf1\\lang1045\\f2\\fs20\\'b7\\cf0\\f1\\fs24 zarz\\'b9dzania finansami publicznym=
i,\\lang1023\\f0\\par
\\cf1\\lang1045\\f2\\fs20\\'b7\\cf0\\f1\\fs24 przygotowywania plan\\'f3w finansowy=
ch dla instytucji ubezpiecze\\'f1 spo\\'b3ecznych, samorz\\'b9d\\'f3w terytor=
ialnych, administracji pa\\'f1stwowej i dla agencji publicznych,\\lang1023\\=
f0\\par
\\cf1\\lang1045\\f2\\fs20\\'b7\\cf0\\f1\\fs24 analizy ekonomicznych zachowa\\'f1 p=
odmiot\\'f3w sektora publicznego i zachowa\\'f1 grup interes\\'f3w ekonomicz=
nych.\\lang1023\\f0\\par
\\pard\\fi425\\li426\\qj\\lang1045\\f1 Ponadto uzyskuj\\'b9 kierunkowe podstawy =
wiedzy z zakresu skarbowo\\'9cci i polityki finansowej, ekonomii mi\\'eadzy=
narodowej, ekonomii przedsi\\'eabiorstw, bankowo\\'9cci, informatyki i ekon=
ometrii. \\lang1023\\f0\\par
\\lang1045\\f1 Studia przygotowuj\\'b9 do samodzielnego podejmowania zada\\'f=
1 gospodarczych i rozwi\\'b9zywania problem\\'f3w ekonomicznych. \\lang1023\\=
f0\\par
\\lang1045\\f1 Kszta\\'b3cenie obejmuje r\\'f3wnie\\'bf nauk\\'ea j\\'eazyk\\'f3w=
obcych w stopniu umo\\'bfliwiaj\\'b9cym ich zastosowanie w pracy zawodowej=
=2E Prowadzenie cz\\'ea\\'9cci zaj\\'ea\\'e6 w j\\'eazykach obcych z udzia\\'b3=
em zagranicznych wyk\\'b3adowc\\'f3w zapewni absolwentom poruszanie si\\'ea =
w mi\\'eadzynarodowym biznesie. Absolwenci b\\'ead\\'b9 te\\'bf wyposa\\'bfeni=
w warsztatowe umiej\\'eatno\\'9cci takie jak: gromadzenie i prezentowanie =
danych, redagowanie tekst\\'f3w o charakterze naukowym i analitycznym, pos=
\\'b3ugiwanie si\\'ea podstawowymi technikami informatycznymi.\\lang1023\\f0\\=
par
\\lang1045\\f1 Ich wiedza zdobyta w czasie studi\\'f3w, a tak\\'bfe w trakcie=
przewidzianych programem wielotygodniowych praktyk w instytucjach gospod=
arczych powinna sprosta\\'e6 oczekiwaniom instytucji gospodarczych, w tym =
publicznych. \\lang1023\\f0\\par
\\lang1045\\f1 Absolwent kierunku ekonomia ze specjalno\\'9cci\\'b9 skarbowo\\=
'9c\\'e6 i polityka finansowa posiada wykszta\\'b3cenie z zakresu podatk\\'f=
3w, finans\\'f3w jednostek samorz\\'b9du terytorialnego, finans\\'f3w bank\\'=
f3w i finans\\'f3w przedsi\\'eabiorstw. Program tej specjalno\\'9cci zapewni=
a s\\'b3uchaczom wiedz\\'ea ukierunkowan\\'b9 na konkretne zastosowania, tzn=
=2E potrzebn\\'b9 do pracy w urz\\'eadach skarbowych, urz\\'eadach gminy, st=
arostwach powiatowych oraz urz\\'eadach marsza\\'b3kowskich.\\lang1023\\f0\\pa=
r
\\lang1045\\f1 Dzi\\'eaki konstrukcji specjalno\\'9cci, kt\\'f3ra \\'b3\\'b9czy =
finanse sektora publicznego i sektora komercyjnego, absolwent jest przygo=
towany r\\'f3wnie\\'bf do pracy w bankach oraz do podj\\'eacia w\\'b3asnej, s=
amodzielnej dzia\\'b3alno\\'9cci gospodarczej.\\lang1023\\f0\\par
\\lang1045\\f1 Ma on by\\'e6 przede wszystkim ekonomist\\'b9, kt\\'f3ry rozumi=
e gospodark\\'ea, jej zjawiska, i podejmuje odwa\\'bfne i odpowiedzialne de=
cyzje finansowe i gospodarcze.\\lang1023\\f0\\par
\\lang1045\\f1 Absolwent kierunku ekonomia ze specjalno\\'9cci\\'b9 mi\\'eadzy=
narodowa i regionalna wsp\\'f3\\'b3praca gospodarcza posiada wiedz\\'ea z za=
kresu polityki regionalnej, finans\\'f3w mi\\'eadzynarodowych oraz polityki=
gospodarczej Unii Europejskiej.\\lang1023\\f0\\par
\\lang1045\\f1 Jego wszechstronne wykszta\\'b3cenie zapewni mu mo\\'bfliwo\\'9=
c\\'e6 wsp\\'f3\\'b3uczestnictwa w kreowaniu polityki regionalnej samorz\\'b9=
du terytorialnego oraz nawi\\'b9zywania i podtrzymywania skutecznej wsp\\'f=
3\\'b3pracy mi\\'eadzynarodowej (szczeg\\'f3lnie wsp\\'f3\\'b3\\-pracy transgra=
nicznej). Mo\\'bfe on r\\'f3wnie\\'bf ocenia\\'e6 i uczestniczy\\'e6 w projekt=
ach gospodarczych opartych o \\'9crodki pomocowe Unii Europejskiej oraz po=
dejmowa\\'e6 decyzje finansowe i inwestycyjne w przedsi\\'eabiorstwach dzia=
\\'b3aj\\'b9cych na rynku europejskim i wschodnim.\\lang1023\\f0\\par
\\pard\\par
\\lang1045\\f3\\fs20\\par
}
=00
--------------070109070405010306070503--
napisał/a: ~aniared/A.L." 2005-05-10 14:41
Edyta napisał(a):
> przepraszam za pomyłkę
> Edyta

Anuluj poprzedniego posta, ok? To 13 kB jakby nie było...

--
Ania