Imienne podziękowanie
napisał/a:
Aneta Piorun
2009-06-18 10:02
Witam serdecznie! Chciałam zainicjować dyskusję na temat imiennego podziękowania w sklepie w kontakcie oko w oko. A konkretnie takiej sytuacji:
W jednej z sieci kasjerzy dziękują imiennie osobom robiącym zakupy, którzy
płacą kartami kredytowymi. Imię to biorą z karty, sprawdzając prawidłowość
karty.
Wątpliwości budzą następujące sytuacje:
- wyrywkowe traktowanie klienta, nie wszystkim klientom dziękują imiennie;
- dyskryminacja klientów, którzy nie mają imienia wypisanego na karcie
oraz tych, którzy płacą kartą chipową (kasjer nie ma jej w rękach);
- używanie imienia obcej osoby bez jej zgody;
- wprowadzenie nie naturalnej zażyłości między klientem i kasjerem.
Jak uważacie czy następująca sytuacja jest zgodna z zasadami
dobrego wychowania?
W jednej z sieci kasjerzy dziękują imiennie osobom robiącym zakupy, którzy
płacą kartami kredytowymi. Imię to biorą z karty, sprawdzając prawidłowość
karty.
Wątpliwości budzą następujące sytuacje:
- wyrywkowe traktowanie klienta, nie wszystkim klientom dziękują imiennie;
- dyskryminacja klientów, którzy nie mają imienia wypisanego na karcie
oraz tych, którzy płacą kartą chipową (kasjer nie ma jej w rękach);
- używanie imienia obcej osoby bez jej zgody;
- wprowadzenie nie naturalnej zażyłości między klientem i kasjerem.
Jak uważacie czy następująca sytuacja jest zgodna z zasadami
dobrego wychowania?
napisał/a:
~Niki
2009-06-24 15:08
Jeśli w kolejce do kasy stoi 20 osób i słyszą to samo: dziękuję paniMagdo za zakupy..........to chore. Poza tym osoby stojące za mną niemuszą wiedzieć jak mam na imię bo i po co? Jednak ze względu na zbytnerwowe nasze społeczeństwo proponowałabym zaniechać takichpodziękowań - może to tylko rozsierdzić klienta a nie go zadowolić.