Problem z serwisem Pobieraczek .pl

salva1
napisał/a: salva1 2009-07-13 20:20
Ja też wysyłałam do nich taki polecony.. odpisali cośtakiego:



dziękujemy za wysłaną do nas wiadomość.

Proszęprzyjąć do wiadomości informację, iż spółka Eller Service
działana podstawie ustawy z dnia 18 lipca o świadczeniu usługdrogą
elektroniczną (Dz. U. nr 144, poz. 1204). Przepisy powyższejustawy
stanowią podstawowe źródło wzajemnych praw i obowiązkówstron
związanych z wykonywaniem działalności polegających naświadczeniu i
odbiorze usług drogą elektroniczną i stanowią lexspecialis w stosunku
do innych regulujących stosunki polegające naświadczeniu usług ustaw,
w tym co wynika z brzmienia art. 11 ustawy wszczególności przepisów
kodeksu cywilnego.
Art. 8 ust. 4 ustawy oświadczeniu usług drogą elektroniczną stanowi,
iż usługodawcaświadczy usługi drogą elektroniczną w sposób zgodny z
regulaminem.Należy nadmienić, iż regulamin jest cały czas dostępny na
stronieinternetowej i każdy użytkownik przed podjęciem decyzji o
zawarciuumowy powinien zapoznać się z jego treścią. Zgodnie z § 4
Regulaminuregulującym sposób zawierania i rozwiązywania umów o
świadczenieusług drogą elektroniczną umowa zostaje zawarta poprzez
rejestracjędanych potencjalnego usługobiorcy oraz faktyczne zlecenie
realizacjiusługi Usenet na wskazanej na stronieformularzu
rejestracyjnym.
Wskazać należy, iż ani powyższyRegulamin, ani ustawa o świadczeniu
usług drogą elektroniczną niezastrzegają dla ważności umowy ani
formy pisemnej, ani tym bardziejpisemnego potwierdzenia jej istotnych
elementów - zgodnie z treściąart. 2 pkt 4 ustawy świadczenie usługi
drogą elektroniczną towykonanie usługi świadczonej bez jednoczesnej
obecności stron (naodległość) poprzez przekaz danych na indywidualne
żądanieusługobiorcy, przesyłanej i otrzymywanej za pomocą urządzeń
doelektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową,i
przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbieranalub
transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu ustawyz
dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne.
Wobec powyższegopodnoszony przez Panią argument dotyczący obowiązku
potwierdzenia przezusługodawcę na piśmie informacji, o których mowa w
art. 9 ust. 1ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o
odpowiedzialnościza szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny
(Dz.U. 2000, nr 22,poz. 271) jest bezpodstawny i nie znajduje
uzasadnienia.
Należyzwrócić uwagę na fakt, iż zadaniem przepisów ustawy z 2
marca 2000 r.o ochronie niektórych praw konsumentów oraz
odpowiedzialności zaprodukt niebezpieczny (Dz.U. Nr 22, poz 271 ze zm.)
jest implementacjapostanowień Dyrektywy 97/7/WE Parlamentu Europejskiego
i Rady o ochroniekonsumentów w umowach zawieranych na odległość.
Z godnie z art. 5Dyrektywy 97/7/WE przedsiębiorca jest zobowiązany
dostarczyćpotwierdzenie wymaganych informacji w formie pisemnej lub w
taki sposóbaby były one dostępne na innym trwałym materiale. Stanowi
to wyraźneprzeciwstawienie ulotnego sposobu przekazania tych samych
informacji przedzawarciem umowy (np. telefonicznie) oraz po zawarciu umowy
(na materialetrwale przechowującym informacje). Nacisk jest zatem
położony natrwałość nośnika informacji, a nie na formę pisemną.
Nowelizacjiustawy z 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw
konsumentów oraz oodpowiedzialności za produkt niebezpieczny, dokonała
korekty wykładnigramatycznej art. 9, gdyż zgodnie z argumentem a
fortiori, skoro dlausług finansowych, przy których poziom ochrony
konsumenta jest wyższy,(szerszy zakres informacji, dłuższy termin do
odstąpienia od umowy,bezterminowe przedłużenie terminu do odstąpienia
w braku potwierdzenia)dopuszcza się potwierdzenie na piśmie oraz innych
, trwałychnośnikach, tym bardziej taki sposób potwierdzania jest
adekwatny dlaumów zawieranych drogą elektroniczną. W myśl postanowień
ustawy zatrwały nośnik informacji należy uznać twardy dysk komputera,
wzwiązku z czym za spełnienie obowiązku potwierdzenia informacji
należyuznać udostępnienie informacji w postaci elektronicznej w taki
sposóbaby było możliwe zapisanie jej na twardym dysku konsumenta.
Ponadtowskazać należy, iż z natury stosunku prawnego, jakim jest
świadczenieusług „Usenet”, wynika, że jego byt realizuje się
poprzez dostępdo sieci Internet oraz posiadanie stacji roboczej
(komputera)wyposażonego w system operacyjny, na którym możliwe jest
użytkowanieudostępnianych na rynku programów komputerowych
realizujących funkcjęczytnika Usenet. Wobec powyższego sprzecznym z
właściwością stosunkuprawnego byłoby uzależnianie ważności takiej
umowy od potwierdzaniajej istotnych elementów usługobiorcy w tradycyjnej
pisemnej formie.Wskazać należy, iż fakt zawarcia umowy z Eller Service
zostałpotwierdzony poprzez rejestrację i akceptację warunków
Regulaminu,wobec czego nie było potrzeby ponownego ich przesyłania, tym
razem wtradycyjnej formie pisemnej.
W świetle powyższego, zgodnie z § 4 ust.6 Regulaminu odstąpienie od
umowy możliwe było tylko i wyłącznie wterminie 10 dni od dnia jej
zawarcia, a w chwili obecnej składanie przezPana w tym zakresie
oświadczeń nie wywołuje już zamierzonych przezPana skutków prawnych.
napisał/a: ~gość 2009-07-13 22:56
ale mam nadzieje ze sie przejmujesz.
nikt chyba jeszcze nie napisał zemiał tą sprawę w sądzie.
napisał/a: ~gość 2009-07-13 23:02
SALVA- przeciez jesteś kobieta ... chyba tak... prawda? to dlaczego nasamym końcu korespondencji od nich widnieje (PAN)
wszystko to BLEF.....jeden szablon i do wszystkich tak piszą
napisał/a: ~Katarzyna 2009-07-14 09:16
Twierdzą, że działają na podstawie ustawy z dnia 18 lipca oświadczeniu usług
drogą elektroniczną (Dz. U. nr 144, poz. 1204),czyli już prawa konsumenta i pozostałe ustawy ich i nas, jakokonsumentów, nie obowiązują? Tak można sobie wybrać ustawęwyłączając wszystkie inne i się jej kurczowo trzymać? To jakaśparanoja!
A czy dysponują oni tymi wszystkimi filmami, których liczbawidnieje na stronie startowej? Bo niby za co mamy zapłacić te 100 zł? Zacoś, czego nie ma, a co miało być!? Czy działają legalnie? Przecież,żeby udostępniać filmy i muzykę to trzeba mieć jakąś licencję.
Ludzi męczą się z Pobieraczkiem od kwietnia, czy ktoś spotkał się znimi w sądzie? Jeszcze o takiej osobie nie słyszałam... Więc jak?Wszyscy zapłacili? ;))
Dziewczyny, a Wy zamierzacie płacić?
napisał/a: ~Katarzyna 2009-07-14 10:15
Piszcie do rzeczników. Muszą nam pomóc.
http://www.uokik.gov.pl/pl/ochrona_konsumentow/rzecznicy/
salva1
napisał/a: salva1 2009-07-14 12:23
nawet nie zwróciłam uwagi. Faktycznie tam jest "Pan".. Tylko żebywyłudzić pieniądze od łatwowiernych ludzi.. Oszuści!!
jak narazie tonie mam zamiaru im płacić.. w końcu 100 zł drogą nie chodzi.
Osóboszukanych przez Pobieraczek jest znacznie więcej niż myślałam..Zbierzmy nasze siły. Musimy ich ukarać. Niech każdy z nas może napiszedo tego rzecznika, a nóż coś poradzi no to.
napisał/a: agaf22 2009-07-15 10:29
Witam! Ja też walczę z pobieraczkiem, dostałam dziś przedsądowewezwanie do zapłaty ale nie płacę. Wysłałam im listem poleconymrezygnację i maila, że jesli nie dostałam umowy pisemnej od nich to mam3 m-ce na rezygnację i czekam. Do mnie jak pisali też pisali PAN, więcmają jakieś gotowce i wklejają ale są za mało inteligentni, żebyprzeczytać i poprawić płeć)) Śmiechu warte!
Poczytajcie sobie:http://www.wykop.pl/link/182216/pobieraczek-pl-sprawa-w-sadzie
Izalogujcie się na( ja już się zalogowałam):http://proca.pl/pokaz/3391/zamkniecie_pobieraczek_pl
napisał/a: ~Katarzyna 2009-07-15 14:34
Będzie dobrze... ;)
salva1
napisał/a: salva1 2009-07-15 15:11
napisalam wczoraj maila do jakiegos rzecznika.. tylko ze to był jakiśeuropejski.. jeszcze raz napisze do kogoś.. otrzymałam takąodpowiedz:


"Szczegółowe regulacje dotyczące prawnych aspektówumów zawieranych na odległość znajdzie Pani w ustawie z dnia 2 marca2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialnościza szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. 22, poz. 271).Zgodnie z treścią artykułu 7 ww. ustawy konsument, który zawarł umowęna odległość może od niej odstąpić bez podania przyczyny, składającstosowne oświadczenie na piśmie w terminie dziesięciu dni.

Wartozauważyć, że w przypadku umieszczania na stronie internetowej firmyinformacji o zasadach zawarcia i odstąpienia od umowy trudno jestzarzucić przedsiębiorcy wyłudzenie pieniędzy, czy też zachowanieniezgodne z prawem. Konsument na własne ryzyko podejmuje decyzję ozawarciu umowy na odległość bez zapoznania się z jej warunkami. JeżeliPani zdaniem praktyka przedsiębiorcy narusza interesy konsumentów,wówczas istnieje możliwość kontaktu z Urzędem Ochrony Konkurencji iKonsumentów, który posiada kompetencje w zakresie ochrony zbiorowychinteresów konsumentów. Podstawowym zadaniem UOKiK w tym obszarze jestwystępowanie w interesie publicznym – to znaczy wszczynanie postępowańadministracyjnych o naruszenie zbiorowych interesów konsumentów. Ustawa zdnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów ( Dz. U. Nr50, poz.331 ze zm.) należy do dziedziny prawa publicznego, ma zatem nacelu ochronę interesu publicznoprawnego, który powoduje, że niewszystkie zachowania przedsiębiorców uzasadniają uruchomienieinstrumentów przewidzianych w ww. akcie prawnym. Ustalenie, czy konkretnedziałanie narusza interes publiczny ma kluczowe znaczenie dla uruchomieniamechanizmów ochronnych, służących usuwaniu naruszeń skierowanychprzeciwko konsumentom. Naruszenie interesu publicznego ma zaś miejscewówczas, gdy skutkami działań sprzecznych z ustawą o ochroniekonkurencji i konsumentów dotknięty jest szerszy, nieokreślony z górykrąg uczestników rynku, bądź gdy działania te wywołują na rynku inneniekorzystne zjawiska wymagające ingerencji ze strony organówdziałających na podstawie tej ustawy. W celu skutecznej ochronyzbiorowych interesów konsumentów Prezes UOKiK jest umocowany do wydawaniadecyzji zakazujących stosowania praktyk naruszających prawa słabszychuczestników rynku oraz nakładania kar pieniężnych w wysokości do 10proc. przychodu osiągniętego w roku rozliczeniowym poprzedzającym roknałożenia kary. Ponadto w przypadku niewywiązania się przedsiębiorcy znałożonych obowiązków – Prezes Urzędu nakłada karę w wysokości do10 tyś. euro za każdy dzień zwłoki.

Oto dane adresowe:

UrządOchrony Konkurencji i Konsumentów

Pl. Powstańców Warszawy 1

00– 950 Warszawa

Tel : 22 556 08 00

E-mail : uokik@uokik.gov.pl "
napisał/a: ~Katarzyna 2009-07-15 18:48
Ano właśnie. Więc musi być nas więcej. Musimy ten problem zgłaszać.Wtedy zobaczą, że coś musi być nie tak skoro jest aż tak dużoposzkodowanych i zaczną się nad tym problemem zastanawiać.

A jaznalazłam w necie taką wypowiedź:

Szanowni Państwo,
W odpowiedzina e–mail dotyczący strony internetowej http://www.pobieraczek.pludzielam następujących wyjaśnień.
Rejestrując się na stronieinternetowej http://www.pobieraczek.pl zawarli państwo umowę z EllerService S.C. z siedzibą Gdańsku. Do przedmiotowej umowy stosuje sięprzepisy ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogąelektroniczną ( Dz. U. z 2002 r., Nr 144, poz. 1204) oraz ustawy z dnia 2marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz oodpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny(dalej ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów).
Na podstawieart. 7 ust. 1 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów, konsument,który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podaniaprzyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminiedziesięciu dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanieoświadczenia przed jego upływem.
Zgodnie z art. 9 ust. 3 ustawy oochronie niektórych praw konsumentów, przedsiębiorca jest zobowiązanydo potwierdzenia konsumentowi na piśmie informacji o zawartej umowienajpóźniej w momencie rozpoczęcia spełniania świadczenia. Zpowyższego wynika, iż po rejestracji na stronie internetowejhttp://www.pobieraczek.pl powinni Państwo otrzymać potwierdzenie zawartejumowy na piśmie. W wypadku nieotrzymania powyższego potwierdzenia,zgodnie z art. 10 ust. 2 przedmiotowej ustawy, termin w którym konsumentmoże odstąpić od umowy wynosi trzy miesiące i liczy się od dniazawarcia umowy o świadczenie usługi. Jeżeli jednak konsument porozpoczęciu biegu tego terminu otrzyma potwierdzenie, termin ulegaskróceniu do dziesięciu dni od tej daty.
W związku z powyższymkonsument, który zawarł umowę przez rejestrację na stroniehttp://www.pobieraczek.pl, podał swoje prawdziwe dane oraz nie otrzymałpotwierdzenia zawarcia umowy na piśmie ma prawo odstąpić od powyższejumowy w terminie 3 miesięcy od jej zawarcia. W celu z korzystania zpowyższego uprawnienia należy sporządzić oświadczenie o odstąpieniuod umowy na piśmie oraz wysłać je listem poleconym za potwierdzeniemodbioru na adres przedsiębiorcy.
Jednocześnie informuję, iż PrezesUrzędu analizuje stronę http://www.pobieraczek.pl oraz sposób zawieraniai wykonywania umów przez Eller Service S.C. w zakresie posiadanychkompetencji ustawowych.

Z upoważnienia Naczelnika Wydziału
AleksandraJaroszewska
Departament Polityki Konsumenckiej

Mamy trzy miesiące, anie dziesięć dni.
salva1
napisał/a: salva1 2009-07-15 19:27
no tak. ja przeciez tak zrobiłam. Wysłałam im taki polecony.. ale nicnie dało..
salva1
napisał/a: salva1 2009-07-15 19:28
odpisali mi wtedy takie coś:


Szanowna Pani,

dziękujemy zawysłaną do nas wiadomość.

Proszę przyjąć do wiadomościinformację, iż spółka Eller Service
działa na podstawie ustawy z dnia 18 lipca o świadczeniu usług drogą
elektroniczną (Dz. U. nr 144, poz.1204). Przepisy powyższej ustawy
stanowią podstawowe źródłowzajemnych praw i obowiązków stron
związanych z wykonywaniemdziałalności polegających na świadczeniu i
odbiorze usług drogąelektroniczną i stanowią lex specialis w stosunku
do innychregulujących stosunki polegające na świadczeniu usług ustaw,
w tym cowynika z brzmienia art. 11 ustawy w szczególności przepisów
kodeksucywilnego.
Art. 8 ust. 4 ustawy o świadczeniu usług drogąelektroniczną stanowi,
iż usługodawca świadczy usługi drogąelektroniczną w sposób zgodny z
regulaminem. Należy nadmienić, iżregulamin jest cały czas dostępny na
stronie internetowej i każdyużytkownik przed podjęciem decyzji o
zawarciu umowy powinien zapoznaćsię z jego treścią. Zgodnie z § 4
Regulaminu regulującym sposóbzawierania i rozwiązywania umów o
świadczenie usług drogąelektroniczną umowa zostaje zawarta poprzez
rejestrację danychpotencjalnego usługobiorcy oraz faktyczne zlecenie
realizacji usługiUsenet na wskazanej na stronie formularzu
rejestracyjnym.
Wskazaćnależy, iż ani powyższy Regulamin, ani ustawa o świadczeniu
usługdrogą elektroniczną nie zastrzegają dla ważności umowy ani
formypisemnej, ani tym bardziej pisemnego potwierdzenia jejistotnych
elementów - zgodnie z treścią art. 2 pkt 4 ustawyświadczenie usługi
drogą elektroniczną to wykonanie usługiświadczonej bez jednoczesnej
obecności stron (na odległość) poprzezprzekaz danych na indywidualne
żądanie usługobiorcy, przesyłanej iotrzymywanej za pomocą urządzeń
do elektronicznego przetwarzania,włącznie z kompresją cyfrową, i
przechowywania danych, która jest wcałości nadawana, odbierana lub
transmitowana za pomocą siecitelekomunikacyjnej w rozumieniu ustawy z
dnia 16 lipca 2004 r. - Prawotelekomunikacyjne.
Wobec powyższego podnoszony przez Panią argumentdotyczący obowiązku
potwierdzenia przez usługodawcę na piśmieinformacji, o których mowa w
art. 9 ust. 1 ustawy o ochronie niektórychpraw konsumentów oraz o
odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przezprodukt niebezpieczny
(Dz.U. 2000, nr 22, poz. 271) jest bezpodstawny inie znajduje
uzasadnienia.
Należy zwrócić uwagę na fakt, iżzadaniem przepisów ustawy z 2
marca 2000 r. o ochronie niektórych prawkonsumentów oraz
odpowiedzialności za produkt niebezpieczny (Dz.U. Nr22, poz 271 ze zm.)
jest implementacja postanowień Dyrektywy 97/7/WEParlamentu Europejskiego
i Rady o ochronie konsumentów w umowachzawieranych na odległość.
Z godnie z art. 5 Dyrektywy 97/7/WEprzedsiębiorca jest zobowiązany
dostarczyć potwierdzenie wymaganychinformacji w formie pisemnej lub w
taki sposób aby były one dostępne nainnym trwałym materiale. Stanowi
to wyraźne przeciwstawienie ulotnegosposobu przekazania tych samych
informacji przed zawarciem umowy (np.telefonicznie) oraz po zawarciu umowy
(na materiale trwale przechowującyminformacje). Nacisk jest zatem
położony na trwałość nośnikainformacji, a nie na formę pisemną.
Nowelizacji ustawy z 2 marca 2000r. o ochronie niektórych praw
konsumentów oraz o odpowiedzialności zaprodukt niebezpieczny, dokonała
korekty wykładni gramatycznej art. 9,gdyż zgodnie z argumentem a
fortiori, skoro dla usług finansowych, przyktórych poziom ochrony
konsumenta jest wyższy, (szerszy zakresinformacji, dłuższy termin do
odstąpienia od umowy, bezterminoweprzedłużenie terminu do odstąpienia
w braku potwierdzenia) dopuszczasię potwierdzenie na piśmie oraz innych
, trwałych nośnikach, tymbardziej taki sposób potwierdzania jest
adekwatny dla umów zawieranychdrogą elektroniczną. W myśl postanowień
ustawy za trwały nośnikinformacji należy uznać twardy dysk komputera,
w związku z czym zaspełnienie obowiązku potwierdzenia informacji
należy uznaćudostępnienie informacji w postaci elektronicznej w taki
sposób abybyło możliwe zapisanie jej na twardym dysku konsumenta.
Ponadtowskazać należy, iż z natury stosunku prawnego, jakim jest
świadczenieusług „Usenet”, wynika, że jego byt realizuje się
poprzez dostępdo sieci Internet oraz posiadanie stacji roboczej
(komputera)wyposażonego w system operacyjny, na którym możliwe jest
użytkowanieudostępnianych na rynku programów komputerowych
realizujących funkcjęczytnika Usenet. Wobec powyższego sprzecznym z
właściwością stosunkuprawnego byłoby uzależnianie ważności takiej
umowy od potwierdzaniajej istotnych elementów usługobiorcy w tradycyjnej
pisemnej formie.Wskazać należy, iż fakt zawarcia umowy z Eller Service
zostałpotwierdzony poprzez rejestrację i akceptację warunków
Regulaminu,wobec czego nie było potrzeby ponownego ich przesyłania, tym
razem wtradycyjnej formie pisemnej.
W świetle powyższego, zgodnie z § 4 ust.6 Regulaminu odstąpienie od
umowy możliwe było tylko i wyłącznie wterminie 10 dni od dnia jej
zawarcia, a w chwili obecnej składanie przezPana w tym zakresie
oświadczeń nie wywołuje już zamierzonych przezPana skutków prawnych.

Z wyrazami szacunku,
Zespół Pobieraczek.pl