goracy temat zadania na mature z matematyki na dzisiaj

napisał/a: ~Grzegorz P. Kruk, Ph.D." 2005-05-09 12:11
Układali je faszyści czy komuniści? Czy jest jeszcze jakaś inna możliwość?
Czy mogli to być Polacy?

Za opinią młodzieży świeżo po maturze: Zadania dla stopnia podstawowego były
około 5 razy trudniejsze niż zadania publikowane w różnych zestawach do
przygotowania się przed maturą.

Młodzież jest zszokowana! Osoby, które wspaniale rozwiązywały wszystkie lub
prawie wszystkie zadania z przykładowych, opublikowanych wcześniej zestawów
nie mogły poradzić sobie z większością zadań na tej maturze! Jest to opinia
wielu uczniów. Jakie będą wyniki tej matury?

70% młodzieży nie zda i pojedzie czyścić Niemcom toalety i wywozić śmieci
zamiast studiować w Polsce? Potrzeba w Zjednoczonej Europie więcej
pracowników fizycznych - Słowiano-murzynów?

Na maturze miały być tablice z wzorami i uczniom wolno było przynieść
kalkulator, byle nie graficzny zgodnie z decyzją Ministerstwa Edukacji.

Tym czasem przy wejściu odbierano także kalkulatory, które miały możliwość
liczyć coś więcej poza procentami i pierwiastkami np. funkcje
trygonometryczne sin, cos, tg, a w tablicach były wzory i tak w większości
nie przydatne do rozwiązania zadań.

Ktoś powinien przyjżeć się tym nowym maturom z matematyki obiektywnie. Być
może trzeba będzie powołać jakąś komisję w tej sprawie.

Nowa Matura 2005 z matematyki to moim zdaniem skandal i kolejny przekręt
decydujących zapewne dobieranych po linii partyjnej z szeregów PZPR.
dr Grzegorz Kruk


napisał/a: ~Wade 2005-05-09 16:45
> Tym czasem przy wejściu odbierano także kalkulatory, które miały możliwość
> liczyć coś więcej poza procentami i pierwiastkami np. funkcje
> trygonometryczne sin, cos, tg,
Ja juz slyszalem z dwa miesiace temu ze takich kalkulatorow nie bedzie
wolno wnosic...
napisał/a: ~Grzegorz P. Kruk, Ph.D." 2005-05-09 16:58
Użytkownik "Wade" napisał w wiadomości
>> Tym czasem przy wejściu odbierano także kalkulatory, które miały
>> możliwość liczyć coś więcej poza procentami i pierwiastkami np. funkcje
>> trygonometryczne sin, cos, tg,
> Ja juz slyszalem z dwa miesiace temu ze takich kalkulatorow nie bedzie
> wolno wnosic...

To masz dobrze przystawione uszy do właściwej ściany.
Oficjalnie komunikat mówił, że nie wolno mieć kalkulatorów graficznych.


napisał/a: ~Wade 2005-05-09 18:20
> To masz dobrze przystawione uszy do właściwej ściany.
> Oficjalnie komunikat mówił, że nie wolno mieć kalkulatorów graficznych.
mam dobrze poinformowanych nauczycieli :)
napisał/a: ~Piotrek" 2005-05-09 18:28
Zamiast biadolić, podaj tu treść tych zadań-zobaczymy co w nich było takiego
trudnego.

--
napisał/a: ~marek" 2005-05-10 08:43
Osobiscie zdawalem ta mature. Na parenascie probnych, cwiczebnych,
rozszerzonych matur jakie zrobilem, typowe zadania to byly 2 (lim oraz Df
log). Testy podstawowe pomijalem, bo faktycznie robilo je sie bez
zastanawiania, automatycznie. Podobnie wygladal poziom trudnosci w
informatorach wydanych przez CKE. A maturaaa... prawde mowiac nie wiem czy
zdam podstawe. Wg mnie rozszerzenie bylo latwiejsze od podstawy dlateg mam
powazne obawy co do tego czy zdam. Jestem w najlepszej klasie w szkole
(matfiz) gdzie sa 3 osoby ze stypendiami i one rowniez sa zalamane swoja
matura. A sa to osby co zajmowaly zauwazalne miejsca na podium w konkursach
takich jak Kangur czy Pikomat.

--
marek
napisał/a: ~Nothingman" 2005-05-10 22:38

Użytkownik "Wade" napisał w wiadomości
> > To masz dobrze przystawione uszy do właściwej ściany.
> > Oficjalnie komunikat mówił, że nie wolno mieć kalkulatorów graficznych.
> mam dobrze poinformowanych nauczycieli :)

CHyba jasnowidzow... Bo wchodzilem prawie codziennie na OKE i CKE i tam
pisalo tylko o graficznych...

Pozdrawiam
Nothingman

napisał/a: ~Grzegorz P. Kruk, Ph.D." 2005-05-10 22:48
Użytkownik "Nothingman" napisał w
wiadomości news:d5r640$6kq$1@news.dialog.net.pl...
>
> Użytkownik "Wade" napisał w wiadomości
> news:d5o2i9$src$1@korweta.task.gda.pl...
>> > To masz dobrze przystawione uszy do właściwej ściany.
>> > Oficjalnie komunikat mówił, że nie wolno mieć kalkulatorów graficznych.
>> mam dobrze poinformowanych nauczycieli :)
>
> CHyba jasnowidzow... Bo wchodzilem prawie codziennie na OKE i CKE i tam
> pisalo tylko o graficznych...
>
> Pozdrawiam
> Nothingman

Gdzie są strony OKE i CKE? Chętnie wyślę im komentarz.

GPK


napisał/a: ~Michał_Muszyński 2005-05-10 23:43
Nothingman wrote:

>> > To masz dobrze przystawione uszy do właściwej ściany.
>> > Oficjalnie komunikat mówił, że nie wolno mieć kalkulatorów graficznych.
>> mam dobrze poinformowanych nauczycieli :)
>
> CHyba jasnowidzow... Bo wchodzilem prawie codziennie na OKE i CKE i tam
> pisalo tylko o graficznych...

Czyżby?

]http://www.cke.edu.pl/index.php?option=content&task=view&id=182&Itemid=2>[/URL]

BTW, "było napisane".

Pozdrawiam,
M.

--
Isn't it funny
How a bear likes honey?
Buzz! Buzz! Buzz!
I wonder why he does?
napisał/a: ~Ja 2005-05-11 11:22

> Osobiscie zdawalem ta mature. Na parenascie probnych, cwiczebnych,
> rozszerzonych matur jakie zrobilem, typowe zadania to byly 2 (lim oraz Df
> log). Testy podstawowe pomijalem, bo faktycznie robilo je sie bez
> zastanawiania, automatycznie. Podobnie wygladal poziom trudnosci w
> informatorach wydanych przez CKE. A maturaaa... prawde mowiac nie wiem czy
> zdam podstawe. Wg mnie rozszerzenie bylo latwiejsze od podstawy dlateg mam
> powazne obawy co do tego czy zdam. Jestem w najlepszej klasie w szkole
> (matfiz) gdzie sa 3 osoby ze stypendiami i one rowniez sa zalamane swoja
> matura. A sa to osby co zajmowaly zauwazalne miejsca na podium w konkursach
> takich jak Kangur czy Pikomat.

O! I do ciebie to samo pytanie jakie zadalem obok: ktore konkretnie
zadania byly trudne?

Dla szukajacych tresci zadan:
test podstawowy: http://bi.gazeta.pl/im/9/2697/m2697319.pdf
test rozszerzony: http://bi.gazeta.pl/im/6/2698/m2698936.pdf

napisał/a: ~Vectra 2005-05-12 12:31
Użytkownik Grzegorz P. Kruk, Ph.D. napisał:

> Układali je faszyści czy komuniści? Czy jest jeszcze jakaś inna możliwość?
> Czy mogli to być Polacy?
>
> Za opinią młodzieży świeżo po maturze: Zadania dla stopnia podstawowego były
> około 5 razy trudniejsze niż zadania publikowane w różnych zestawach do
> przygotowania się przed maturą.

[etc, etc]

> dr Grzegorz Kruk
>

Matura musi być trudna. Gaussowski rozkład wyników
musi być zaznaczony, by mogły one stanowić
reprezentatywny bilet na uczelnie. Powinny być nawet
zadania, których uczeń nie ma prawa rozwiązać
(by zróżnicować naukową ekstremę, nie szkodząc środkowi
i dołowi tabeli wyników)

Żeby nie było jak z tą bezsensowną prezentacją z polskiego,
gdzie (w mojej okolicy przynajmniej) wszyscy zdobywali
max lub prawie max.

Za to zbyteczne jest pojęcie "zdania matury". Tylko wynik
punktowy, jednoznacznie szeregujący zdających. Wtedy nie
będzie narzekań na zbyt wysoki poziom, bo najwyższą oceną
może tak samo być 10 punktów, jak i 20. Poprzeczka
zdał/nie zdał jest niepotrzebna i szkodliwa.

Coś tam z plotek słyszę, że CKE alarmowo zaleca ultrałagodne
sprawdzanie, które to zamieszanie jest odpryskiem durnego
pomysłu ze "zdaniem matury" i jawnie koliduje z wymogiem
uzyskania poprawnego histogramu wyników (czytaj przeszkadza
ambitnym i mądrym).

Bardzo obawiałem się wycieków, które by z miejsca
przekreśliły owe szeregowanie. Ale dzięki Bogu jakoś
nie słychać ...

pozdro
--
A S
napisał/a: ~Han Solo" 2005-05-12 20:41
Użytkownik "Vectra" napisał w wiadomości
> Matura musi być trudna. Gaussowski rozkład wyników
> musi być zaznaczony, by mogły one stanowić
> reprezentatywny bilet na uczelnie. Powinny być nawet
> zadania, których uczeń nie ma prawa rozwiązać
> (by zróżnicować naukową ekstremę, nie szkodząc środkowi
> i dołowi tabeli wyników)

Sam jesteś jak Gauss komunistyczny katecheto.
żeby pisać, to trzeba mieć jakieś pojęcie o czym się pisze,
bo ten wasz Gauss będzie przesunięty znacznie
w kierunku ocen niskich z poziomu podstawowego
matematyki.

> Żeby nie było jak z tą bezsensowną prezentacją z polskiego,
> gdzie (w mojej okolicy przynajmniej) wszyscy zdobywali
> max lub prawie max.

Zapewne będzie na odwrót uwierz mi.

> Za to zbyteczne jest pojęcie "zdania matury". Tylko wynik
> punktowy, jednoznacznie szeregujący zdających. Wtedy nie
> będzie narzekań na zbyt wysoki poziom, bo najwyższą oceną
> może tak samo być 10 punktów, jak i 20. Poprzeczka
> zdał/nie zdał jest niepotrzebna i szkodliwa.

Bardzo słuszna uwaga. Amerykanie praktykują to na teście TOEFL na przykład.

Terminator III