Jak założyć sklep internetowy?

napisał/a: pawie_oko 2012-07-03 10:31
może i gotowe szablony są jakimś wyjściem, ale ja wolałabym raczej mieć coś wyjątkowego. Jeśli sama miałabym założyć sklep internetowy to grafikę zleciłabym ten firmie http://advancedart.pl/ żeby się wyróżniała, nie była szablonowa.
napisał/a: LadyBoo 2012-07-03 10:54
Jak się nie ma zdolności do programowania, nawet do zakładania sklepu z gotowca, to zawsze można dać zlecenie np. na Getak'u - na sklep, na grafikę, na marketing... Koszty nie będą duże, a wszystko zostanie zrobione. Ja np. sama nie podjęłabym się budowy sklepu ;)
napisał/a: teknoid 2012-07-05 22:57
sklep to jedno, a dzialanosc to drugie, dla nowicjuszy..
chciałbym podzielić się rzeczą, którą znalazłem w internecie, czy to dobra opcja?
podobno to autorska dystrybucja darmowego oprogramowania przeznaczona na silniki sklepu internetowego Oscommerce i innych, z hurtownią internetową MebleNet.pl (zakładka 'Integracja sklepu z hurtownią').

Bez dodatkowych nakładów finansowych można stać się nabywcą oprogramowania, bezinteresownie wspomagajacego domowy budżet, jak dla mnie to godny polecenia pomysl.
napisał/a: zofia15 2012-07-26 13:02
Aanienka allegro zawalone chińskimi ciuchami, ale czy to dobry interes (biorąc pod uwagę ich cenę), jeśli bierzesz ciuchy z hurtowni, a nie jesteś bezpośrednim importerem? Bałabym się też ogromnej ilości reklamacji i klientów niezadowolonych z jakości tych szmatek.

Od czterech lat prowadzę sklep internetowy z butami, głównie włoskimi. Początki nie były łatwe, ale teraz jest bardzo dobrze. Przyznam szczerze, że u progu swojej handlowej drogi miałam szalone pomysły (tak jak niektórzy tutaj wychwalają) by korzystać z darmowego oprogramowania i wszystko co się da zrobić na własną rękę, domowymi sposobami. Na szczęście ktoś znacznie mądrzejszy ode mnie wytłumaczył mi, że to niedobre rozwiązanie. Wówczas zagadnienia typu pozycjonowanie, konwersja itd były dla mnie czarną magią. Dziś wiem, że w obecnych czasach nie wystarczy posiadanie dobrego towaru. Trzeba jeszcze go dobrze zaprezentować i spróbować przebić się w sieci wśród tysięcy ofert.

Teraz mogę śmiało powiedzieć, że nie ma sensu brać się za wszystko samemu. Znam się na butach, potrafię docenić ich jakość i niebanalne wzory, ale o tworzeniu sklepów internetowych, reklam czy pozycjonowaniu wiem niewiele. Dla osób takich jak ja najlepszy jest outsourcing, gdyż dzięki zlecaniu prac firmą zewnętrznym zyskujemy wykwalifikowanych współpracowników, nie tworzymy u siebie niepotrzebnych etatów, minimalizujemy koszty i zyskujemy czas na zajmowanie się tym, co robimy najlepiej. W moim przypadku na wybieranie obuwia do mojego sklepu.
napisał/a: benek56 2012-07-27 20:59
Teraz też już wiem dokładnie to samo. Sklep internetowy założyć jest bardzo prosto, tylko żeby później zaczął przynosić zyski, to już jest sztuka. Wybór rynku też nie jest trudny można sprzedawać buty, ubrania (podobno najlepiej dla dzieci) czy coś do kuchni jak akcesoria do kuchni takie jak czajniki czy chlebaki. Dlatego najlepiej otoczyć się specjalistami od pozycjonowania, marketingu internetowego czy właśnie webmastera. Wówczas wszystko jest dopięte na ostatni guzik.
napisał/a: Margerytka28 2012-08-28 18:16
tak... to prawda, nie ma łatwo..
napisał/a: pgrzeszczyk 2012-08-30 15:49
Jeśli ktoś nadal szuka informacji o tym, jak założyć sklep internetowy, to można zerknąć tutaj: http://emarketing.krawczykowski.net.pl/1023/jak-otworzyc-sklep-internetowy/. Jest tam zestawienie kilku sposobów na jego otwarcie, od strony technicznej oczywiście, czyli jak zrobić sklep-stronę www. Takie rzeczy jak wybór branży, magazyny, kurier i inne to już osobna sprawa.

A może tatiankak napisze jak jej wyszło z zakładaniem sklepu? Może się nim pochwali?
napisał/a: Martynka35 2012-09-02 20:57
Mam znajomą, który nosi się z zamiarem otwarcia sklepu, ale to nie jest taka prosta sprawa. Ona zaczęła sprzedaż przez allegro i inne serwisy, można więc powiedzieć, że bazę klientów ma. Jednak sklep to jednak dużo poważniejsza sprawa. Zwłaszcza, że sprzedaje kosmetyki naturalne, a tu chyba konkurencja jest dość duża. Do allegro wystarczy parę godzin dziennie pracy, przy sklepie - to już cały dzień.
napisał/a: kamju 2013-01-18 10:35
Martynka35 napisal(a):Mam znajomą, który nosi się z zamiarem otwarcia sklepu, ale to nie jest taka prosta sprawa. Ona zaczęła sprzedaż przez allegro i inne serwisy, można więc powiedzieć, że bazę klientów ma. Jednak sklep to jednak dużo poważniejsza sprawa. Zwłaszcza, że sprzedaje kosmetyki naturalne, a tu chyba konkurencja jest dość duża. Do allegro wystarczy parę godzin dziennie pracy, przy sklepie - to już cały dzień.


Jeśli znajoma prowadzi już sprzedaż na allegro to naturalnie powinna zwiększyć zasięg swojej działalności i otworzyć sklep, najlepiej taki, który będzie zintegrowany z allegro i będzie mogła wtedy z jednego miejsca wystawiać szybko i prostu aukcje a obsługa klientów będzie przebiegała już w sklepie, to doskonałe rozwiązanie, bo część pracy zostaje zautomatyzowana i można dzięki zaoszczędzonemu czasowi zająć się pozycjonowaniem sklepu, lub zlecić to firmie. Sama korzystam z takiego sklepu na platformie sStore, to niewielki koszt a super działa. Ja jestem zadowolona z tej platformy więc poleć znajomej niech sprawdzi ją za darmo.
napisał/a: borus99 2013-01-19 12:12
Też jestem za tym - allegro to tylko 'pośrednik' i trzeba mu płacić (prowizję) a jak będzie maiła swój sklep internetowy, to to co zarobi - idzie dla niej. Oczywiście warto np. nie rezygnować w 100% z allegro, bo to jest tez dobry kanał ruchu, sprzedaży i reklamy, ale np. postarać się dążyć do tego, żeby allegro stanowiło tylko 15-30% dochodu a reszta już była pozyskiwana z własnego sklepu. Wiadomo łatwo nie ma, ale z pewnością się opłaci...;)
napisał/a: gieniastus 2013-03-19 18:17
Na poczatek to oczywiscie najwazniejszy pomysl :) zaraz po tym dobry hosting i domena.. mi dzieki nim http://www.prohost.pl/shop/category/compare/id/1/ udalo sie stworzyc cos mojego w internecie :)
napisał/a: trisz 2013-04-24 10:30
Pomysł jest oczywiście bardzo ważny. Warto stworzyć taką stronę, która będzie zachęcać potencjalnych klientów już samym swoim wyglądem. Następnie trzeba ją dobrze wypozycjonować i zainwestować w dodatkowe opcje reklamy i rozpowszechniania wiadomości, że taki sklep w ogóle istnieje. W tej kwestii niezwykle ważną aktualnie częścią kampanii reklamowej jest coraz to bardziej popularny buzz, czyli robienie szumu wokół danego produktu wśród użytkowników internetu.