UWAŻAJCIE!!! Komis ślubny - oszuści

napisał/a: kiniat83 2012-05-23 18:03
Nie ma sprawy. Wyślę Ci wszystko na e-mail. Tylko tego jest dość dużo. Mam skan western union na który mnie naciągneli.
napisał/a: nana87_07 2012-05-23 18:14
wolałabym abyś historie opisała tutaj
napisał/a: kiniat83 2012-05-23 18:30
Tutaj to by dużo zajęło. Ale postaram się.
Zgłosiła się do mnie kobieta zainteresowana kupnem sukni ślubnej dla córki które mieszka na Filipinach. Zaproponowała że nawet za przesyłkę zapłaci. Także podałam kwotę, po informacji z poczty ile taka przesyłka będzie kosztować. Wyszło na euro 392. Podobno zapłaciła i bank przysłał mi informację, że w celu ochrony i kupującego i sprzedającego przeleją mi pieniądze dopiero jak wyślę im skan potwierdzenia wysyłki i numerem do jej śledzenia. To nie wzbudziło moich podejrzeń. Było logo banku itd. Kiedy wysłałam skan dostałam wiadomość że niby jest limit i minimum do wysłania przelewu to 800 euro także proszą mnie o wyrównanie kwotą 408 euro. Najgorsze jest to że byłam w trzech bankach i w żadnym mi nie powiedzieli, że to może być oszustwo, gdyż nie mogli sprawdzić czy faktycznie taki limit jest, ale że każdy bank ma swój regulamin. Więc jak ta głupia wczoraj wysłałam to wyrównanie. Dziś dostałam wiadomość, że niby to pierwszy przelew zagraniczny i potrzebna jest kwota 1500 euro, więc muszę dopłacić 700 euro. Niestety już godzinę wcześniej znalazłam ten problem tu i już wiedziałam że zostałam oszukana. To maile od banku:
1.

TRANSFER ORDER
Transfer Order from Toronto Dominion Bank Of Canada Online Banking has been Approved .
TRANSFER NUMBER: SW1300591934KMS

Dear Valued Customer,

We are honored to inform you that the sum of (€392:00Euro) that was transferred to you from Renisha Rutledge the buyer of your item, has been updated to(€392:00Euro) and transferred into the account details below :
Your Payment has been Processed Successfully on your behalf and it remain the final process to Transfer your money into Your Bank Account, but before this we will need the (LOCAL POST OFFICE) Tracking Number of the item before we can activate your bank account.
Please do allow 24 hours to activated your bank account after verifying the shipment of the item to the buyer.
This is how we work things out here,Concerning the payment For Goods and We do hope you will understand us well and Comprehend with us about our form of payment to Secure both the buyer and seller interest from any Type Of Risk and Fraudulent Practices that is Very Rampant Through Online Transactions.
OUR TERMS AND CONDITIONS.

We write to inform you of the readiness of this bank to make the transfer as soon as the shipment is made and verified . We urge you to please send to us the Via (LOCAL POST OFFICE) Scanned receipt of this shipment for a through verification.

We have finished the procedure of the transferring of the full payment to your bank account , but you will need to ship the items out and send us the tracking number, for your shipment verification so that we can activate your bank account and the full payment of(€392: 00Euro) will be transferred to your account from TORONTO DOMINION BANK ® direct to your account.
This is our Information for buyer
1. You must know that once the payment has been made by the buyer the money now belongs to the seller and it will be transferred immediately to his or her account as soon as the seller follow our procedure.
2. Once shipment has been verified, the money will be delivered to seller account information given to us by you and hence from now on ,You did not have control on the money paid by you to the seller as we are the one to handle everything yours is to receive your item, we are using this policy to protect both the seller and buyer from internet fraud.
You can go ahead and ship out your buyer's item{s} and send TORONTO DOMINION BANK
® the shipment tracking number in order to activate your bank account within the next 24 hours time and to finish the final process for us to transfer your full money into your bank account,you will receive your money as soon as you have send us the tracking number or a scanned copy of the shipment receipt ,You will have to ship the item to the shipping address provided by the buyer .


***PLEASE NOTE***
Your bank account will be activated with the money immediately you send the shipment details and has been verified.This measure is taken in order to protect both seller and buyer interests and to reduce the occurrence of fraudulent activities.

Also if you have any question you can contact the Dundee BANK ® direct with this email address for further inquiry through the following email:customerhelpdesk@canada-11.com

http://www.tecumsehmall.com/upload_dir/TD%20Canada%20Trust%20Logo%20Image.jpg

***ATTENTION***
The order has been APPROVED, you CAN NOW ship the merchandise to the buyer's shipping address. You are expected to make the shipment with 48 hours of receiving this Transfer Payment Approval Notification and get to our Transfer department/Technical Dept. with the tracking number for Shipment Verification.
THANKS FOR USING TORONTO DOMINION BANK ® ONLINE TRANSFER.


http://www.tecumsehmall.com/upload_dir/TD%20Canada%20Trust%20Logo%20Image.jpg

Managing Director

http://www.stephenibaraki.com/images/pravir_vohra.jpg

customerhelpdesk@canada-11.com
Mr. MARK BEN.
TD Bank Zonal Manager

2.

Bank International Transfer Limit
Transfer Order from Toronto Dominion Bank Of Canada Online Banking has been Approved .
TRANSFER NUMBER: SW1300591934KMS
Dear Valued Customer

We are very Glad to inform you that we have complete the shipment verification and we are ready to credit your money into your account without any delay but the problem right now is that the amount that was transferred By Mrs Renisha Rutlegde is€392:00EURO.

And the least amount that can be transferred for any international transfer is €800:00EURO So we have contacted Renisha Rutledge about it to make additional Transfer of €408:00EURO and she has done it and now the amount is completed.So the total amount of €800:00EURO will be credited into your Account.

However before the total amount of €800:00EURO can be credited into your Account you will need to send the balance o f€408:00EURO as agreed through the Western Union Money Transfer to Mrs Renisha Rutledge shipping Address So that we can activate the total amount of €800:00EURO to your account automatically.

Immediately you send the amount of €408:00EURO you will need to send the Digitally Scanned Receipt of the Western Union Money Transfer Receipt to us for our verifications and we will automatically credit the €800:00EURO into your account without any delay.

Here is the Name and Address for the Western Union Money Transfer.

NAME : Stephanie Rutledge

ADDRESS: 11 PROJECT ROAD 10

CITY: QUEZON

STATE: MANILA

POSTAL CODE : 4301

COUNTRY: PHILIPPINES

After you have sent the money through the Western Union Money Transfer you will need to list out these information that below:

MTCN:
TEXT ANSWER:
YOUR ADDRESS:
YOUR FULL NAME:

We will like to inform you that if you can send the Western Union within 12-24hours.The amount of €800:00EURO will also be credited into your account within 8-10 Hours also immediately we receive the Western Union Money Transfer details from you.So we will be expecting your urgent action about sending the money urgently for your money to be activated into your account as well.Send Western Union Money Transfer Scan receipt to us via our Customer help Help Department
(customerhelpdesk@canada-11.com) and we will attend to you. As soon as you send us the Western Union Money Transfer details the money will be credited to your account.

***Note***

Once the Western Union Money Transfer Scan receipt has been send to us you will receive a "Confirmation Email" from us informing you that the Money has been credited.

We are very sorry for any inconveniences this process might have caused you but we are assuring and guarantee you that your funds is safe with us once the transaction is being completed by you.

Thanks for your co-operations
THANKS FOR USING TORONTO DOMINION BANK ® ONLINE TRANSFER.


http://www.tecumsehmall.com/upload_dir/TD%20Canada%20Trust%20Logo%20Image.jpg

Managing Director

http://www.stephenibaraki.com/images/pravir_vohra.jpg

customerhelpdesk@canada-11.com
Mr. MARK BEN.
TD Bank Zonal Manager


i ten dzisiejszy:


International Transfer Activation Needed
Transfer Order from Toronto Dominion Bank Of Canada Online Banking has been Approved .
TRANSFER NUMBER: SW1300591934KMS
Dear Valued Customer

We are very glad to inform you that we have received the western union money transfer receipt and we are processing your account and we realized that you have never received any transfer outside the country before and your account will need activation.Here is the activation process for an international transfer from Toronto Dominion Bank below:
You will have to send €700:00EURO to Renisha Rutlegde optional address since we have instructed her to pay the sum of €700:00Euro into your account and Renisha Rutlegde will not have access to the western union receipt until the amount of €1500:00EURO has been credited into your account,immediately we receive the €700:00EURO from you through western union we will credit your account within 30 minutes after we have received the western union receipt from you.

However we need to safeguard you as our customer and protect you so we will not disclose the western union receipt that you will send until the full amount of €1500:00EURO has been credited into your account.
Here is the Name and Address for the Western Union Money Transfer.

NAME : Stephanie Rutledge

ADDRESS: 11 PROJECT ROAD 10

CITY: QUEZON

STATE: MANILA

POSTAL CODE : 4301

COUNTRY: PHILIPPINES
***Note***

Do not send the western union receipt to Renisha Rutlegde and also the question and answer of the two transactions until the money shows in your account to protect your funds with us, we assure you that immediately you send us the receipt of €700:00EURO from you we will credit your account with €1500:00EURO and after you have the money in your account you can send the receipt and the secret question and answer to Renisha Rutlegde .

We are very sorry for any inconveniences this process might have caused you but we are assuring and guarantee you that your funds is safe with us once the transaction is being completed by you.

Thanks for your co-operations
THANKS FOR USING TORONTO DOMINION BANK ® ONLINE TRANSFER.


http://www.tecumsehmall.com/upload_dir/TD%20Canada%20Trust%20Logo%20Image.jpg

Managing Director

http://www.stephenibaraki.com/images/pravir_vohra.jpg

customerhelpdesk@canada-11.com
Mr. MARK BEN.
TD Bank Zonal Manager


Także uważajcie wszyscy i sprawdzajcie wszystko dokładnie. Nie dajcie się oszukać:(
napisał/a: nana87_07 2012-05-23 18:38
nie moge zagwarantowac ze odzyskasz jakie kolwiek pieniądze, ja osobiście na to nie licze. jutro dowiem sie wszystkiego u adwokata.
napisał/a: kiniat83 2012-05-23 18:41
ja również na to nie liczę, a raczej w to nie wierzę, ale nie zostawię tego tak
zgłoszę sprawę i do prokuratury i na policję
skontaktowałam się tez z dwoma prywatnymi detektywami
właśnie drukuję wszystkie wiadomości oraz mam dostarczyć kopię przekazów i potwierdzenie wysyłki paczki
napisał/a: sorrow 2012-05-24 11:21
W tej korespondencji było tyle znaków, że na prawdę szkoda, że się nie zorientowałaś. Przede wszystkim rażące błędy - żaden bank nie zatrudnia do korespondencji osób nie władających poprawnym językiem. Pracownik banku korespondujący z darmowego adresu email??? Logo banku inne niż na ich stronach internetowych. Bank posługujący się western union do transferów pieniężnych??? Gdybyś chociaż wpisała dowolną frazę (najlepiej z błędem) jak np. "allow 24 hours to activated your bank account" wyskoczyło by ci mnóstwo informacji o oszustwach. No cóż... mleko się wylało, ale na przyszłość warto wiedzieć.
napisał/a: nana87_07 2012-05-24 19:04
Dziś po wizycie u adwokata poszłam na pocztę i tam miła mimo wszystko wiadomość, że moja suknia wróciła do placówki bo jest embargo na wysyłanie paczek do Nigerii więc odzyskałam suknię i koszt nadania paczki. Zakaz wysyłania funkcjonuje od 22.05.2012. Do odwołania. Chyba się rząd zorientował

[ Dodano: 2012-05-27, 21:10 ]
Właśnie dostałam maila od niby FBI, że wiedzą o mojej sprawie i pieniądze są bezpieczne no i żebym wpłaciła. Jestem ciekawa czy to koniec maili czy jeszcze będę dostawać. Po wejściu na stronę FBI jest że nie wysyłają masowych maili do osób prywatnych.
napisał/a: fajniutka1 2012-06-01 12:05
Ja też padłam ofiarą oszustwaa;( wysłałam sukienkę na Filipiny a potem zapłaciłam dodatkowe 350 euro;( Byłam na policji i powiedzieli mi ze muszą czekać aż dojdzie paczka i wtedy otrzymam potwierdzenie skąd zastała odebrana i takie tam;(

Dziewczyny co Wy jeszcze robicie? Jejku szkoda mi tej sukni ślubnej ;( ALe i jaka ze mnie naiwna Człowiek chce dobrze i ma ;(
napisał/a: nana87_07 2012-06-01 14:04
Spróbuj wycofać na poczcie mi się udało bo nałożyli embargo na wylot paczek do Nigerii. Nam adwokat powiedział żebyśmy im prędzej szli z mężem na pocztę na której została nadana paczka i napisać podanie i wycofać bo potem można szukać wiatru w polu. Każda paczka trzymana jest na cle. Także jest szansa. Pozdrawiam i życzymy powodzenia
napisał/a: fajniutka1 2012-06-01 22:45
Tak ja byłam na poczcie i mi powiedziała kobieta: CO Pani myśli sobie w ciągu 14 dni dostarczamy paczki i nie nie ma możliwości zwrotu. Pani uważa że ja pojadę do Filipin i wyrwę daną paczkę bo Panią oszukali. Taką odpowiedź usłyszałam.
napisał/a: nana87_07 2012-06-01 23:23
Ona ma obowiązek przyjęcia pisma bo paczki są trzymane na cle, tylko załatwiaj to u kierownika poczty bo obsługa to same buraki. Nam adwokat kazał napisać pismo ale nam się udało bo jak składaliśmy pismo to pani powiedziała że właśnie paczka wróciła bo embargo nałożyli. Lecz wracając do tematu jeśli paczka nie została dostarczona to oni mogą ją cofnąć oni dostają pismo od Ciebie i ślą je na cło do Filipin. Lecz im się nie chce. Przekazuje to co mówił mi adwokat. Czasami koszt zwrotu z tego co czytałam to waha się w granicach do 100 zł
napisał/a: fajniutka1 2012-06-02 19:58
Ale zastanawia mnie fakt dlaczego nawet policja nie przyjęła zgłoszenia! Masakra jakaś;/