temat z innej beczki...:Wasza obrona lic/mgr :)

napisał/a: BosiaB 2011-05-17 12:33
Zaciskam kciuki za wszystkie/wszystkich potrzebujących 2 2 2 Za tych co jeszcze piszą i za tych co już czekają na akceptację, albo lada dzień będą sie bronić... 2 2 2

A tak trochę w temacie, ale z innej beczki http://wiadomosci.wp.pl/kat,1348,title,Magister-kopiuj-wklej-masowe-przekrety-w-Polsce,wid,13402004,komentarz.html
napisał/a: ~gość 2011-05-17 13:04
BosiaB napisal(a):A tak trochę w temacie, ale z innej beczki http://wiadomosci.wp.pl/k...,komentarz.html

Dlatego teraz każdy może mieć magistra.

A odnosząc się do antyplagiatu, uważam, że ten program nie spełnia swojej roli. Sama pisałam pracę, nie korzystałam, z internetu, nie pisałam żywcem z książek, a przeglądając prace o podobnej tematyce widziałam zdania identyczne z moimi.
Jeżeli jest kilkaset prac o podobnej tematyce, wszyscy korzystają z praktycznie jednakowej literatury, to jakim cudem ma nie być powtórzeń?

A potem, jak wyjdzie plagiat, to poprawianie - zmienianie szyku zdania, zaimek, inna forma czy cokolwiek innego - i już jest wszystko ok. Bez sensu.
napisał/a: ~gość 2011-05-17 16:20
Natalii1989 napisal(a):A odnosząc się do antyplagiatu, uważam, że ten program nie spełnia swojej roli. Sama pisałam pracę, nie korzystałam, z internetu, nie pisałam żywcem z książek, a przeglądając prace o podobnej tematyce widziałam zdania identyczne z moimi.
nie wiem ile dokładnie jest ale raczej 30-40% zdań identycznych z inną książką/pracą nie masz, zresztą później praca jest analizowana przez ludzi. Kolega spisał 1/3 mgr ze swojego licencjatu i jakoś plagiat mu nie wyszedł, przeglądałam też prace z uczelni i wiedziałam jaki dział z jakiej książki był pisany a prace obronione Wydaje mi się że to taki straszak bardziej są też zdolni, którzy kopiują działy/podrozdziały z innych prac a reszta walnięta z książek takim to chyba wyjdzie plagiat

Jak już pisałam piszemy lic/mgr a nie jakieś najnowsze niepublikowane wcześniej teorie/zagadnienia. W pracach tych chodzi głównie o sprawdzenie naszej wiedzy, sprawności w pisaniu, postawianiu tez, wyciąganiu wniosków, umiejętność korzystania z różnych metod itp ;) Nie odkrywamy żadnej hameryki
napisał/a: ~gość 2011-05-17 17:00
izuniaaa napisal(a):ak już pisałam piszemy lic/mgr a nie jakieś najnowsze niepublikowane wcześniej teorie/zagadnienia. W pracach tych chodzi głównie o sprawdzenie naszej wiedzy, sprawności w pisaniu, postawianiu tez, wyciąganiu wniosków, umiejętność korzystania z różnych metod itp ;) Nie odkrywamy żadnej hameryki

Otóż to, a program sprawdza tylko ciągi wyrazowe.

U nas można mieć 10%, sprawdzają każdą pracę i cyrki wychodzą z tym plagiatem. Promotor sam mówi, jak potem zmieniać, żeby nie wyszedł ten plagiat, jaki w tym sens? Utrudnianie życia studentom.
napisał/a: ~gość 2011-05-17 18:25
Ja pisze po angielsku i żeby nie było plagiatu to kombinuję z wyrazami bliskoznacznymi - całe szczęście że angielski jest językiem który ma 100 określeń na jedną rzecz hehe :) ale i tak czasem nie da się napisać inaczej niż w oryginale i wtedy jest problem
napisał/a: ~gość 2011-05-17 22:33
Natalii1989, nie wiem u nas nie było problemów z drugiej strony my mieliśmy jakieś 70% analizy naszych badań(tylko we wstępie i trochę w I rozdziale teoria) czyli pisanie z głowy bez książek
napisał/a: ~gość 2011-05-18 21:29
Necia, ok. rozumiem.

a co do "kopiuj, wklej" pracę z tego co wiem, jednak przechodzą przez system, który sprawdza, czy to plagiat, źródła pochodzenia tekstu ... u nas ciężko bylo o to, żeby zrobic plagiat. To był UJ.
napisał/a: Joanna_21 2011-05-23 22:44
Mam pytanie dziewczyny odnośnie pracy licencjackiej (trochę ciężko mi się komunikuje z promotorem). Tak wygląda spis treści mojego 2 rozdziału:

Rozdział II. Założenia metodologiczne i organizacja badań
2.1.Przedmiot i cel badań
2.2.Problem badań i hipotezy
2.3.Charakterystyka zmiennych i wskaźników
2.4.Metody, techniki i narzędzia badawcze.
2.5.Organizacja i przebieg badań.
2.6.Charakterystyka próby badawczej

Muszę umieścić "wycinek rzeczywistości", czyli opisać nieco miejscowość, w której prowadziłam badania, ponieważ ma to moim zdaniem znaczenie dla wyników ankiety, czy mogę to zrobić w Charakterystyce próby badawczej? Konkretnie mam na myśli opisanie, że to była szkoła gminna, dużo osób się zna, odwrotność dużego anonimowego miasta itp.

[ Dodano: 2011-05-23, 22:49 ]
A i w sumie jeszcze jedno pytanie odnośnie rozdziału trzeciego:
Rozdział III. Analiza wyników badań
3.1.Analiza wyników kwestionariusza ankiety.
3.2.Weryfikacja hipotez
3.3.Wnioski końcowe

jak bardzo rozpisywać się przy analizie wyników? Ja mam do każdego pytania wykres i po ok. 5 zdań komentarza, ale w rodzaju
"W kolejnym pytaniu młodzież biorąca udział w badaniu miała ocenić, czy zdarzało jej się zaniedbywać swoje obowiązki. Odpowiedzi tak oraz raczej tak było bardzo niewiele. 36% respondentów zaznaczyła odpowiedź nie, a 41% raczej nie. Na podstawie tego możemy wnioskować, że młodzież gimnazjalna nie przekłada życia w świecie wirtualnym nad życie realne. Dane te zostały zamieszczone na Rys. 3.9."

Czy powinnam robić tam więcej komentarzy i już jakichś wniosków, czy jak sama nazwa wskazuje wnioski później, a szersze komentarze przy weryfikacji hipotez?
napisał/a: mała_czarna 2011-05-23 22:55
Joanna_21 napisal(a): czy mogę to zrobić w Charakterystyce próby badawczej?


Zasadniczo moim zdaniem tak.

Albo w organizacji i przebiegu badań jeśli tam coś wspominasz o populacji badanej.
napisał/a: Joanna_21 2011-05-24 10:34
mała_czarna, no właśnie jeszcze nigdzie nie wspomniałam i nie wiem gdzie powinnam, to w którym lepiej?
napisał/a: igmu 2011-05-24 10:53
całkiem nie moja działka niestety, ale na logikę rzecz biorąc ten opis miasta badanego dałabym w charakterystyce próby badawczej :)

W drugim pytaniu już całkiem nie pomogę, bo dla mnie to pisanie czegoś po 3 razy :p skoro wnioski to wnioski :p raz a dobrze ;)
napisał/a: Joanna_21 2011-05-24 10:58
igmu, no ale analiza to chyba też nie mogą być same dane z wykresu przepisane?

[ Dodano: 2011-05-24, 10:58 ]
Chyba, że tam same wykresy się daje?